torsdag 17. mai 2007

Facebook

Som dere kanskje har oppdaget, har jeg for en tid siden via mail sendt dere invitasjon til Facebook. Facebook ble nevnt av Kristin Andersen på første samling, og fenomenet har vært omtalt mye i mediene i det siste (noe overflatisk omtale?. Det har spredt seg som en farsott over landet. Det er nok mest for voksen ungdom (20-35?), og det er ikke et sted man skriver mye. Det er et sted man ER, et sted man finner venner og bekjente osv. Jeg er usikker på hvor interessant det er for norskfaget, men det er uten tvil en sammensatt tekst.

Jeg synes vi skal stikke innom og se hva dette er. Jeg tvinger dere ikke, men jeg synes dere skal se dere om i dette universet noen uker framover. Så kan vi jo diskutere det når vi møtes og/eller i det gruppeforumet jeg har laget for oss på Facebook (Digitale tekster i norskfaget). Fem-seks av kursdeltakerne er allerede medlemmer - noen mer ivrig enn andre... Er det flere som vil henge seg på? Hvis dere har slettet invitasjonen og vil ha den om igjen, så meld fra.

Vi sees på Facebook!

Ingen kommentarer: